ELECTRIC AIRSHIP TRANSPORTATION SYSTEM

  • The proposal pitches the development of a cargo airship transport network that would do for the Canadian North what the railway did for Western Canada 140 years ago.
  • The infrastructure required would be maintenance hangars and cargo landing platforms – the BASI airship is based on the successful designs of the 1930s, but made with modern engineering, certified aviation components and hydrogen-fuel cell propulsion.
  • The ships could serve the 70% of Canada’s land mass that has no roads, operate year-round, carry large bulky loads (15-100+ tonnes) and cut the current costs of resupply by >50%. Hydrogen-fuel-cell powered airships can operate with zero carbon emissions.
  • La proposition présente le développement d'un réseau de transport de fret par dirigeables faisant pour le nord du Canada ce que le train a fait pour l'ouest du Canada il y a 140 ans.
  • L'infrastructure nécessaire consisterait en hangars de maintenance et plateformes d'atterrissage pour les dirigeables de fret – le dirigeable BASI est conçu sur les modèles réussis des années 1930, mais avec de l'ingénierie moderne, des composants d'aviation certifiés et une propulsion à pile a combustible hydrogène.
  • Les dirigeables pourraient servir les 70% du territoire canadien dépourvu de routes, fonctionner toute l'année, transporter de grandes charges de vrac (15-100+ tonnes) et réduire les coûts actuels de réapprovisionnement de >50%. Les dirigeables fonctionnant sur pile à combustible hydrogène sans émission de carbone.